تفریحی
رمزگشایی از گریه کودک دلبند شما
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 21:58

گريه نوزاد باعث نگراني والدين مي شود اما به مرور زمان پدر و مادر با کسب تجربه گريه هاي او را رمزگشايي مي کنند.

معمولاً با به دنيا آمدن نوزاد، مادر به خواب نياز پيدا مي کند زيرا بدن وي درد مي کند. اما کودک بي قراري مي کند و از آن جا که تنها راه برقراري ارتباط او با ديگران، گريه کردن است روزي چندين ساعت گريه مي کند. اگر چه در مراحل اوليه، گريه نوزاد باعث نگراني والدين مي شود اما به مرور زمان پدر و مادر با کسب تجربه گريه هاي او را رمزگشايي مي کنند. در اين مطلب به نقل از «Parenting» به چند نکته براي آرام کردن نوزاد به ويژه در هفته و ماه هاي اول اشاره شده است.

 

ارتباط پوست به پوست برقرار کنيد

روزي ۲ تا۳ ساعت نوزاد را روي سينه خود قرار دهيد. اين کار باعث آرامش، بهبود تنفس و خواب بهتر نوزاد مي شود و حتي احتمال بروز عفونت در وي کاهش مي يابد. در بيشتر جوامع از اين روش استفاده مي کنند. اين شيوه در افزايش طول عمر نوزادان کم وزن نيز موثر است.

 

به شيوه کانگورو نوزاد را حمل کنيد

تا حد امکان نوزاد را در سمت جلوي بدن خود قرار دهيد و حمل کنيد زيرا بهترين روش محسوب مي شود. اين شيوه باعث نزديکي فيزيکي نوزاد با مادر مي شود و مشابه دوران جنيني نوزاد است. از اين رو براي رشد عاطفي کودک مفيد است.

 

با اين شيوه نوزاد مي تواند بوي مادر را حس کند، صداي قلب او را بشنود و گرماي بدن او را حس کند.

 

پيچيدن نوزاد

از ديد برخي افراد، قنداق کردن نوزاد باعث ايجاد گرما و راحتي براي او مي شود با اين کار واکنش پريدن ناگهاني نوزاد که مانع خواب او مي شود نيز محدود خواهد شد.

 

ماساژهاي روزانه

وقتي کودکتان کمي بزرگ تر شد مي توانيد از طريق راه هايي مانند بيرون رفتن با هم، ارتباط خود را با او قوي تر کنيد. اما در ماه هاي اول توصيه مي کنيم در قالب برنامه منظم کودک خود را ماساژ دهيد. اين کار باعث آرامش وي مي شود.

ماساژ دادن فوايد متعددي دارد؛ مقابله با استرس، تسکين درد و قولنج، تحريک عصب هاي مغزي، بهبود عملکرد سيستم دفاعي بدن و خواب آرام نوزاد از جمله اين موارد است. اين کار را هنگامي که او بيدار اما آرام است، انجام دهيد.



:: موضوعات مرتبط: خانواده، بی قراری وگریه کودکان، ،
:: برچسب‌ها: تک بال, نوزاد, کودک, والدین, مادر, شیرخشک, تکبال, takbal, جوامع, پوست, عفونت, کانگورو, وزن, وزن نوزاد, جنین, گرما, ماساژ, استرس, تسکین, قولنج, تفریح, سرگرمی, طنز, خانواده, سلامت, سیستم دفاعی, عصب, کودکان, شبانه, گریه, بی قراری,
نکاتي براي نگهداري طلای سفید و فرآورده هاي آن
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 21:45

شير و فرآورده هاي آن به خاطر دارا بودن کلسيم کافي، از بهترين منابع کلسيم به شمار مي رود. يک فنجان بستني تقريباً به اندازه نصف فنجان شير کلسيم دارد. شيرپاستوريزه بايد حتماً داخل يخچال و در دماي صفر تا ۴ درجه سانتي گراد و به مدت حداکثر ۴۵ ساعت نگهداري شود.

اميدواريم شما در شمار کساني باشيد که مصرف روزانه و منظم شير جزو برنامه غذايي شان است. اگر چه استفاده از اين ماده ارزشمند بسيار توصيه مي شود، اما نحوه نگهداري و استفاده از آن نيز اهميت بسزايي دارد. در ادامه نکاتي درباره نگهداري شير و فرآورده هاي آن بيان مي کنيم:

شير و فرآورده هاي آن به خاطر دارا بودن کلسيم کافي، از بهترين منابع کلسيم به شمار مي رود. يک فنجان بستني تقريباً به اندازه نصف فنجان شير کلسيم دارد. شيرپاستوريزه بايد حتماً داخل يخچال و در دماي صفر تا ۴ درجه سانتي گراد و به مدت حداکثر ۴۵ ساعت نگهداري شود.

از نگهداري شير پاستوريزه در خارج از يخچال خودداري کنيد. بعد از مصرف شير پاستوريزه ، شيشه خالي را با آب سرد شست وشو دهيد. چنان چه شيرپاستوريزه بيش از ۴۸ ساعت در يخچال بماند و علائم فساد و بريدگي در آن مشاهده نشود قبل از مصرف آن را حداقل به مدت يک دقيقه بجوشانيد .

توصيه هاي لازم درباره فرآورده هاي شير

- کره بسته بندي شده پاستوريزه تنها به مدت يک هفته در يخچال قابل نگهداري است . براي مدت بيشتر بايد داخل فريزر نگهداري شود.

- از کره غيرپاستوريزه و فله مي توان در طبخ غذا استفاده کرد.

- بستني هاي سنتي بايد از شير پاستوريزه تهيه شود.

- از مصرف هر گونه بستني با رنگ مصنوعي خودداري کنيد .

- هنگام خريد کشک مايع دقت کنيد تا علائم کپک زدگي و بوي نامطبوع نداشته باشد .

- کشک مايع را قبل از مصرف به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقيقه بجوشانيد .

توصيه هاي لازم درباره شيرخام ( غيرپاستوريزه )

- اگر از شيرخام استفاده مي کنيد حتماً آن را بجوشانيد و ۱۰ دقيقه در حال جوش به هم بزنيد.

- شيرخام را قبل از جوشاندن در يخچال نگذاريد.

- چنانچه در هنگام جوشاندن شيرمقداري از آن روي اجاق گاز ريخت، بايد حتماً محل کاملاً شسته شود . از مصرف دوباره کيسه هاي پلاستيکي که قبلاً شيرخام در آن بسته بندي شده است جداً خودداري کنيد.

- ظروف مورد استفاده شيرخام بايد پس از مصرف با آب و مايع ظرفشويي شسته و کاملا آبکشي شود.



:: موضوعات مرتبط: سرگرمی ها، مطالب آموزنده، خوراکی ها، لبنیات، ،
:: برچسب‌ها: تکبال, شیر, فرآورده های شیر, تک بال, تفریح, سرگرمی, طنز, آموزش, کلسیم, فنجان, يخچال, شيرپاستوريزه, دما, برنامه غذايي, بستني, شیشه, موادنگه دارنده, کره, بسته بندی, فله, بستی سنتی, رنگ مصنوعی, کشک, کپک, شيرخام, جوشاندن, مصرف کننده, خانواده, سلامت, اخبار, آموزش, takbal,
همه چیز درباره فلش مموری؛ از خرید تا خطرات
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 21:32

سرعت بالای این کالای کوچک و کم حجم در ثبت اطلاعات و همچنین استفاده آسان آن باعث شده است تا کول دیسک‌ها بسیار پرطرفدار باشند. به همین دلیل است که اکثرکاربران کامپیوتر حداقل یک کول دیسک یا حافظه فلش برای نگهداری و یا انتقال اطلاعات در اختیار دارند.

حافظه‌هاي فلش این روزها به یکی از اجزای جدایی ناپذیراطلاعات تبدیل شده‌اند و از این رو نقشی مهم در انتقال اطلاعات برعهده دارند.

حقیقت این است که سرعت بالای این کالای کوچک و کم حجم در ثبت اطلاعات و همچنین استفاده آسان آن باعث شده است تا کول دیسک‌ها بسیار پرطرفدار باشند.

به همین دلیل است که اکثرکاربران کامپیوتر حداقل یک کول دیسک یا حافظه فلش برای نگهداری و یا انتقال اطلاعات در اختیار دارند و از سوی دیگر روز به روز شاهد تنوع در مدل و نوع این کالاها در بازار هستیم. به این موضوع رشد تکنولوژیکی این کالای کوچک، اما با قابلیت را نیز باید اضافه کرد.

امروزه این ابزارهای ذخیره سازی با انواع مختلف تجهیزات دیجیتالی مانند کامپیوترها‌، نوت بوک‌ها، دوربینهای عکس برداری و فیلم برداری، گوشی‌های موبایل هوشمند و تبلتها در ارتباط هستند.

خرید فلش مموری

هنگام خرید حافظه فلش یا کول دیسک باید مجموعه‌اي از نکات را مدنظر قرار دهید که در این بخش ما به اختصار اشاره‌اي به آنها داریم:
1: در وهله اول باید مشخص کنید به چه میزان فضا برای نگهداری اطلاعات نیاز دارید و به عبارتی حافظه فلش چند گیگابایتی مورد استفاده شماست؟

این موضوع روی قیمت کالا هم تاثیر دارد. در حال حاضر حافظه‌هاي فلش در ظرفیت‌های گوناگون دو تا 64 گیگابایت و حتی بالاتر در بازار موجودند که مي‌توانید با توجه به نیاز خود از میان ظرفیت‌های گوناگون یک نمونه مناسب را انتخاب کنید.

2: مورد دیگری که هنگام خرید باید مد نظر قرار گیرد، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی فلش مموری‌هاست. در حال حاضر اکثرفلش مموری‌های موجود در بازار از رابط usb 2.0 بهره می‌برند که البته نسخه‌های usb 3.0 نیز در بازار موجودند و سرعت بالاتری دارند. پس بنا به بودجه‌اي که در نظر گرفته‌اید، مي‌توانید از میان نمونه‌هاي گوناگون موجود در بازار یک کول دیسک مناسب خریداری کنید.

3: توجه به طراحی و ترکیب‌بندی حافظه فلش نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از حافظه‌هاي فلش در حدی کوچک هستند که مدام گم مي‌شوند یا اینکه گروهی دارای درپوشی جداگانه هستند که مدام گم مي‌شوند. سعی کنید بر حسب کاربری خود یک حافظه فلش مناسب انتخاب کنید. همچنین به وزن حافظه فلش نیز توجه داشته باشید.

در مورد طراحی و رنگ و... هم باید بگوییم که اگر علاقه‌مند به خرید نمونه‌هاي فانتزی هستید، نمونه‌هاي گوناگونی در بازار موجودند که البته باید سعی شود از میان نمونه‌هاي بی‌نام و نشان این حافظه‌هاي فلش خریداری نشوند.

4: مورد بعدی که می‌تواند موردتوجه قراربگیرد شرکت‌های سازنده این حافظه‌ها ووضعیت گارانتی آنها در ایران است. موضوع این است که با توجه به رشد قیمت‌ها کمتر کسی به بحث گارانتی‌دار بودن یا نبودن کالاهای اینچنینی اهمیت مي‌دهد. به همین دلیل درگیر مشکلاتی نظیر خرید حافظه‌هاي فلش قلابی با ظرفیت‌های غیرواقعی و.... مي‌شوند.

5. مهم‌ترین هدف از خرید حافظه فلش دراختیارداشتن فایل‌های ضروری است، لذا پشتیبانی از انواع سیستم‌عامل‌ها برای کاربران از اهمیت ویژه‌اي برخوردار است، پس حافظه فلشی خریداری کنید که از فرمت‌هاي مورد نیازتان پشتیبانی کند.

نکاتی برای افزایش طول عمر حافظه فلش

1: برای وصل کردن فلش به کیس از پورت‌های جلوی کیس استفاده نکنید. اولا این پرت‌ها از چهار رشته سیم برای اتصال به مادربرد استفاده می‌کنند و بیشتر اوقات این سیم‌ها به درستی وصل نشده‌اند و همچنین از کیفیت پایینی برخوردارند و از نظر ولتاژ و کیفیت مانند پرت‌های پشت کیس نیستند و در بسیاری از موارد باعث سوختن فلش می‌شوند.

2: قبل از اتصال حافظه‌هاي فلش به تلویزیون، رسیور، سینمای خانوادگی و... دستگاه را خاموش کرده و سپس این حافظه فلش را به دستگاه وصل کنید.

3: از اتصال دائمی فلش به سیستم خودداری کنید و بعد از اتمام کار انرا جدا کنید.

4: درصورت نمایش پیغام هنگام Safely to Remove کردن مطمئن شوید که هیچ فایلی روی حافظه باز نیست و تمامی برنامه‌ها و فایل‌هایی که از روی فلش اجرا شده‌اند بسته است.

5: از وارد آوردن ضربه و فشار به فلش‌های خود خودداری کنید. همچنین فلش خود را در معرض گرما قرار ندهید.

6: درصورتی‌که هنگام کار با فلش، متوجه داغ شدن بیش از اندازه آن می‌شوید، پاور سیستم خود را چک کنید.

7: درصورت ویروسی شدن فلش و Write Protect شدن آن با استفاده از برنامه‌هاي ریکاوری آن را پاکسازی کنید.

تهدید و خطراتی که باید جدی گرفت

استفاده از این حافظه‌ها همانقدر که مفید است، می‌تواند تهدیداتی و خطراتی را برای ما به همراه داشته باشد که از جمله آن‌ها سرقت شدن حافظه توسط سارقان‌، مفقود شدن، آلوده شدن به ویروس‌ها‌ست و در بسیاری از موارد شما مجبور به فرمت کردن فلش دیسک هستید و قادر به استفاده از اطلاعاتتان نخواهید بود.

با رعایت نکات کوچکی می‌توانیم به بهترین شیوه از این حافظه‌ها استفاده کرده و از آنها حفاظت کنیم.

-اطلاعات را به صورت رمزنگاری شده بر روی کول دیسک ( حافظه‌های فلش دیسک ) ذخیره کنید.

به این صورت اگر این تجهیزات به هر دلیلی مفقود و یا سرقت شوند، دیگر نگران این نیستید که اطلاعاتتان به دست افراد دیگری بیافتد.

گذاشتن پسورد برروی حافظه‌های فلش دوربین.

-بسیاری از دوربینهای عکس‌برداری و فیلم برداری این قابلیت را دارند که برروی فلش دیسک و یا به قولی رم آنها رمز ( پسورد ) بگذارید.

-استفاده از فلش دیسک فقط بر روی کامپیوترها و موبایل‌هایی که مجهز به نسخه‌های اصلی و معتبر آنتی ویروس هستند.

-توجه داشته باشید آنتی ویروس‌های کامل و نه ابزارهایی که در ظاهر از فلش دیسکها حفاظت می‌کنند.

- Safe Removed کردن پیش از در آوردن کول دیسک از رابط USB و یا RAM Reader ؛ با این شیوه پیش از قطع ارتباط فلش دیسک با کامپیوتر یا موبایل، برق آن قطع شده و هنگام خارج شدن دچار مشکل و شوک نمی‌شود.

-در مورد هارد دیسک‌های خارجی عدم رعایت این مورد می‌تواند منجر به از دست رفتن اطلاعات و حتی خراب شدن پارتیشنها شود.

-اگر به هر دلیلی عملیات Safe Remove به درستی کار نکرد، کامپیوتر را به طور کامل خاموش کرده و سپس به جداسازی هارد از کامپیوتر اقدام کنید.



:: موضوعات مرتبط: سرگرمی ها، مطالب آموزنده، رایانه، فلش مموری، ،
:: برچسب‌ها: تک بال, فلش مموری, کامپیوتر, رایانه, فلش, حافظه, تکبال, تفریحی, سرگرمی, رایانه, طنز, خانواده, سلامت, اخبار, takbal, usb, دیسک, هارددیسک, خطرات فلش, انتخاب فلش, فلش خوب, خرید, کاربر, گارانتی, شرکت, ویروس, ویروسی شدن فلش,
مراقب ستون بدنتان باشید
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 21:20

ستون فقرات عضوی است که بدن ما ر ا ثابت و خوش حالت نگه میدارد. همچنین این بخش از نخاع انسان حفاظت می کند و به همین علت از اهمیت بالاتری برخوردار است. امروز مشکلاتی که ممکن است نخاع را از بین ببرد با هم مرور می کنیم.

شکم بزرگ: در اين حالت، چون تعادل انحناي کمري يا لوردوز به هم مي‌خورد ستون مهره‌ها ناچار است انحناي مهره‌هاي سينه‌اي يا کيفوز را بيشتر کند و همين امر به گودي زياد کمر، قوز پشتي و بر هم خوردن راستاي قرار گرفتن سر و انحناي گردني منجر مي‌شود و درد ايجاد مي‌شود.

بد خوابيدن:
وقتي اصول صحيح خواب را رعايت نمي‌کنيد مي‌بينيد که صبح روز بعد از شدت درد قادر به بلند شدن نيستيد. بهتر است به پهلو بخوابيد و بالش شما فاصله شانه تا سر را پر کند. اگر به پشت بخوابيد، قوس گردني شما درصورت مناسب نبودن بالش به جاي تمايل به عقب، به جلو مي‌آيد و آرتروز گردني و درد ايجاد مي‌شود.

بالش: بدون بالش خوابيدن يا بالش کوتاه همان‌قدر بد هستند که انتخاب بالش بلند. دمر هم نخوابيد و اگر مجبوريد يک بالش زير شکم و لگن خود بگذاريد تا گودي کمرتان زياد نشود و محل اتصال مهره آخر کمر به باسن دردناک نشود. تشک شما نبايد زيادي نرم يا زيادي سفت باشد.

بغل کردن بچه‌ها: بستن حامل‌هايي که بچه‌ها را در آن مي‌گذاريد به ستون مهره شما فشار مي‌آورد. اگر مي‌خواهيد فرزندتان را بغل کنيد او را به پهلو تکيه بدهيد، يعني يک پايش جلو و پاي ديگر بچه عقب باشد تا وزن او به پهلويتان وارد شود.

نشستن چهار زانو يا دو زانو: وقتي چهار زانو يا دو زانو مي‌نشينيد باعث تخريب غضروف خود مي‌شويد. روي صندلي استاندارد بنشينيد و زاويه ١٢0 درجه را رعايت کنيد. قوز به جلو (زاويه کمتر از ٩0) يا عمود نشستن راستاها را به هم مي‌زند و بدن ما سعي مي‌کند به عضلات منطقه فشار بياورد تا در حد ممکن راستاهاي طبيعي را حفظ کنند و همين عامل، درد را به وجود مي‌آورد. پا، باسن، پشت و کتف شما بايد نقاط تماس هنگام نشستن صحيح باشند.

ايستادن طولاني: معمولا به دليل وجود شکم برآمده در چاق‌ها و يا عضلات ضعيف کمري در لاغرها و از همه بدتر عدم رعايت اصول صحيح ايستادن، به دنبال طولاني ايستادن دردها شروع مي‌شوند. وقتي مي‌ايستيد بايد يک پا جلوتر از ديگري باشد و پاي ديگر 15 سانتي‌متر بالاتر باشد تا فشار وزن‌تان عملا تقسيم شود. پاها را مرتب با حفظ همين 15سانتي‌متر از زانو خم کنيد تا لوردوز کمري زياد نشود و درد و خستگي به وجود نيايد. در بعضي مشاغل، داشتن زيرپايي الزامي است.

بلند کردن جسم سنگين: رعايت اصول بلند کردن اجسام مهم است. جسم را با دست بگيريد. يک پا اهرم و پاي ديگر جلو باشد. دست‌ها به بدن چسبيده باشد و از راستاي دست‌ها نيرو بگيريد نه از کمرتان.



:: موضوعات مرتبط: سرگرمی ها، مطالب آموزنده، سلامت و زیبایی، تناسب اندام، ،
:: برچسب‌ها: takbal, تکبال, کمردرد, دیسک کمر, ستون فقرات, تک بال, تفریحی, سرگرمی, خانواده, سلامت, طنز, عکس, دختر, مهره, مهره کمر, درد, بیماری, پزشکی, چاقی, حاملگی, کمر, ستون فقرات,
4 راه جوان ماندن
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 17:24

با انجام راههایی از جمله ۴ تمرین مفید می‌توانیم پیری را به تعویق بیندازیم و جوانتر بمانیم که استفاده از کرم ضدآفتاب، دوری از استرس،فعالیت ذهنی و ورزش را شامل می‌شود.

 

هر کس می‌خواهد راز زندگی طولانی‌تر را بداند، اما، حدس بزنید چه چیزی؟ هیچ راه بالقوه‌ای برای اینکه جلوی پیر شدن رو بگیریم وجود ندارد.

برخی راههای جوان ماندن این است:

 

 1. همیشه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید

 استفاده روزانه کرم ضد آفتاب، اثرات مضر آفتاب بر روی پوست را کاهش می‌دهد و شما را جوان‌تر به نظر می‌رساند.

از محصولی که UVA و UVB دارد استفاده کنید. این کار تضمین می‌کند که شما هم اشعه‌های سرطان زا و پیری را مهار ‌کنید.

 2. سعی کنید رژیم غذایی مدیترانه داشته باشید

 مصرف سبزی، روغن زیتون، ماهی به‌طور متعادل نشان می‌دهد که سرعت پیری ذهن را کاهش می‌دهد.

این نوع تغذیه همچنین با کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت و برخی سرطانها ارتباط دارد.

 3. تمرین کنید

 جدول حل کنید، خواندن و همراه شدن با دوستان، عضلات مغز شما را به کار می اندازد. فراموش نکنید که به هم پیوستن برخی از فعالیت های فیزیکی وضعیت شمارا بهبود می بخشد.

 4. استرس را کم کنید

 تمرینات تنفس عمیق مانند یوگا و حتی تغییر سرعت، می تواند کمک کند.

اضطراب خود را که از نشانه‌های پیری است از خود دور کنید. اگر شما استرس داشته باشید باعث می‌شود که احساس پیری به شما دست دهد.

 



:: موضوعات مرتبط: سرگرمی ها، مطالب آموزنده، سلامت و زیبایی، آرایشی و زیبایی، ،
:: برچسب‌ها: تک بال, رازجوانی, takbal, راه های جوان ماندن, جوانی, پیری, پیری زودرس, اشعه ماورابنفش, خورشید, تک بال, تفریحی, سرگرمی, کرم ضدآفتاب,