تفریحی
گرانترین زن سینمای ایران را بشناسید
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 18:0

قرار بود در این فیلمی که این بازیگر زن نقش اول آن را دارد ، الناز شاکردوست هم برای یکی از نقش های مکمل جلوی دوربین قرار بگیرد اما به خاطر عدم توافق مالی بین وی و تهیه کننده این همکاری شکل نگرفت.

لیلا اوتادی که در سال ۸۸ با بازی در ۶ فیلم سینمایی عنوان پرکارترین بازیگر زن را به خود اختصاص داد شنیده ها حکایت دارد هنوز چند روز از آغاز سال جدید نگذشته به طور همزمان مشغول بازی در دو فیلم سینمایی به نام های "پیتزا مخلوط” و "سورپرایز” است.

طبق خبرهای موثق، اوتادی برای بازی در "پیتزا مخلوط” که حسین قاسمی جامی کارگردانی آن را برعهده دارد مبلغ ۷۵ میلیون بابت ۲۵ روز بازی دریافت کرده است که این امر موجب شد اوتادی لقب گرانقیمت ترین بازیگر زن سینمای ایران را به خود اختصاص دهد.

 قرار بود در این فیلم الناز شاکردوست هم برای یکی از نقش های مکمل جلوی دوربین قرار بگیرد اما به خاطر عدم توافق مالی بین وی و تهیه کننده این همکاری شکل نگرفت.
 

 

بد نیست در انتها به رقم دستمزد برخی دیگر از بازیگران زن سینمای ایران نیز اشاره ای داشته باشیم:
نیکی کریمی:۵۰ میلیون تومان برای بازی در فیلم "شکلات داغ”
مهناز افشار: ۵۵ میلیون تومان برای بازی در فیلم "پوپک و مش ماشالله”
مهتاب کرامتی:۳۵ میلیون تومان برای بازی در فیلم "آدمکش”
نیوشا ضیغمی:۳۰ میلیون تومان برا بازی در فیلم "به سوی آفتاب”

لیلا اوتادی متولد ۱۴ مرداد ماه ۱۳۶۲، دارای مدرک کارشناسی معماری داخلی از دانشگاه تهران است. وی با فیلم «چشمان سیاه» ساخته ایرج قادری بازیگری را آغاز کرد.

لیلا اوتادی میگویدسه خواهر و یک برادر دارم.
دوست دارم همه ژانرها را تجربه کنم به خصوص کارهای هنری، کمدی و اکشن را بیشتر دوست دارم. البته اگر در ژانر وحشت هم فیلمنامه خوبی به دستم برسد حتما آن را کار خواهم کرد.

در درجه اول نقشی که به من پیشنهاد شده است حائز اهمیت است. بعد فیلمنامه، کارگردان و بقیه عوامل مثل نقش‌های دیگرو… البته از همه مهم‌تر هر نقشی که بازی می‌کنم با تمام علاقه‌ام بازی می‌کنم و تمام سعی‌ام را می‌کنم که خروجی کار مطلوب باشد.

فکر می‌‌کنم دغدغه اصلی‌ام مفید واقع شدن است. موفقیت در زندگی هنری و زندگی شخصی را هم به این دغدغه‌ها اضافه کنید.

تعریف اوتادی از بازیگری
بازیگری فرصتی است برای تجربه شرایط و زندگی‌هایی که ممکن است در حالت‌های عادی زندگی قادر به تجربه آنها نباشیم. مطمئنا بازیگری حرفه حساس و خاصی است که مورد توجه و قضاوت عموم مردم قرار می‌گیرد. ولی برای من بخش مهم شغلم این است که زندگی‌های مختلفی را می‌توانم تجربه و احساس کنم.
 
رویای کودکی لیلا
انسان وقتی کودک است به خیلی چیزها فکر می‌‌کند، شاید یک دورانی پزشکی، یک دورانی مهندسی و… فکر می‌‌کنم بازیگر شدن رویای کودکی خیلی از انسان‌هاست و بعضی‌ها این رویا را دنبال می‌کنند و به آن می‌رسند و بعضی دیگر وقتی به سن بالاتری می‌رسند به چیزهای دیگری می‌پردازند و دنبال این کار نمی‌روند. بازیگری هم یکی از رویاهای قوی کودکی‌ام بود که آن را دنبال کردم.



:: موضوعات مرتبط: اخبار، فرهنگی وهنری، سرگرمی ها، دنیای بازیگران، ،
:: برچسب‌ها: تک بال, گرانترین زن, سینمای ایران, تکبال, بازیگران زن, گرانترین بازیگر, لیلااوتادی, عکس دختر, عکس بازیگران زن, کودکی, سلامت, طنز, سرگرمی, تفریح, اخبار, سینما, سینماهفت, بازیگر, تهیه کننده, نیوشاضیغمی, الناز شاکردوست, takbal,
چگونه خواب راحتی داشته باشیم؟
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 12:14

خواب.خواب راحت.راه های خواب راحت.خواب شبانه.اختلال خواب

عواملی وجود دارند که باعث شده‌اند خواب راحت را از ما بگیرند، دراین باره محققان برای بهبود کیفیت خواب روش های گوناگونی را ارائه داده‌اند.

مردم چین روزانه به طور متوسط 8 ساعت و 50 دقیقه می‌خوابند، اما تقریبا نیمی از آن‌ها پس از بیدار شدن احساس بی حالی و کسلی می‌کنند.

این گزارش بر روی عادت‌های خواب مردم چین پژوهش‌هایی را انجام داده است که بر پایه پژوهش‌هایی در ماه نوامبر و دسامبر است و به صورت تصادفی در 20 شهر، شهرستان و روستا بر روی گروهی از خانواده ها انجام شده است.

نتایج این پژوهشها نشان داد که 55 درصد پاسخ دهندگان به دلیل تاثیراتی که از فشارهای کاری بر آن ها وارد می‌شود، خواب راحتی ندارند و روش‌های گوناگونی را به منظور بهبود کیفیت خواب خود انجام داده‌اند.

«چین شیاومینگ» معاون انجمن پزشکی دکترهای چینی و پشتیبان مالی این تحقیقات گفت:  این بررسی‌ها نشان داد که مردم در بخش های جنوبی و غربی چین نسبت به قسمت‌های شمالی و شرقی آن و همچنین مجردها نیز نسبت به زوج‌ها خواب بهتری دارند.

بر اساس نتایج این پژوهش‌ها همچنین مردها در مقایسه با زنان و مردم روستایی در مقایسه با همتایان شهری کیفیت خواب بهتری دارند.

با توجه به تاثیرات منفی رسانه‌ها بر خواب، پژوهش‌ها نشان دادند که 67.1 درصد مردم از تلفن‌های همراه و رایانه‌ها پیش از خواب استفاده می کنند، و 43.2 درصد نیز پس از نیمه شب و بازی‌های آن لاین و گفت‌و‌گو با تلفن همراه به رختخواب می‌روند که این‌ها همه عواملی برای خواب نامناسب هستند.

با تاکید بر متوسط مدت زمان خواب، این گزارش‌ها از مردم می‌خواهد تا از استفاده بیش از حد شبکه‌های آن لاین و بازی‌های کامپیوتری اجتناب کنند و به جای آنها به موسیقی‌های آرامش‌بخش گوش دهند و از ماساژ و خواب کوتاه برای تقویت کیفیت خواب خود استفاده کنند.



:: موضوعات مرتبط: مطالب آموزنده، سلامت و زیبایی، دانستنی های پزشکی، ،
:: برچسب‌ها: تک بال, اختلال خواب, تکبال, خواب شبانه, چین, پژوهش, رسانه, گوشی, تلفن, بازی آنلاین, چت روم, روستا, راهکارخواب راحت, takbal,
مصرف موضعی كافئین از ریزش مو جلوگیری می کند
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 19:42

نتایج اولیه تحقیقات در آلمان نشان می دهد كه مصرف موضعی كافئین می تواند از ریزش مو جلوگیری نماید. مکانیسم احتمالی این اثر مربوط به نقش کافئین در مهار عوامل اصلی ریزش مو از جمله هورمون دی هیدروتستوسترون و آنزیم فسفودی استراز می باشد.


نتایج مطالعات این پژوهشگران تا این مرحله بر روی مدل های آزایشگاهی بوده و مشخص نموده است كه مصرف موضعی كافئین با مهار اثرات هورمون دی هیدروتستوسترون از ریزش مو جلوگیری می كند.

متخصصان معتقدند که شایع ترین عامل ریزش مو ژنتیک بوده و در مردان شایع تر است.
این تیم تحقیقاتی امیدوار است نتایج این بررسی و استفاده از کافئین در داروهای موضعی و شامپوها بتواند روش های نوینی را برای درمان ریزش مو به جامعه پزشکی ارایه دهد.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت و زیبایی، آرایشی و زیبایی، دانستنی های پزشکی، ،
:: برچسب‌ها: takbal, پزشکی, ریزش مو, تک بال, کافئین, قهوه, نوشابه, چای, کچل, تکبال, سلامت, ژنتیک, درمان, بیماری ها,
تاثیر معجزه‌آسای میوه و سبزی در کاهش فشارخون
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 19:19

مصرف روزانه مقادیر فراوان میوه و سبزی در کاهش فشار خون بسیار موثر است.

میوه‌ها و سبزیجات جزء مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند، که مصرف روزانه و به مقدار کافی این مواد نقش مهمی در پیشگیری یا کاهش برخی بیماری‌ها به‌ویژه پر فشاری خون، بیماری‌های قلبی - عروقی و سرطان دارد.

افرادی که روزانه دو یا سه عدد میوه سبز و زرد رنگ مصرف می‌کنند، به مراتب سالم‌تر از دیگران هستند.

برخی لبنیات، ماهی، میوه‌ها و سبزیجات از قبیل موز، پرتقال، گوجه‌فرنگی، نخودفرنگی و کشمش سرشار از پتاسیم هستند، که این ماده معدنی به کنترل و پیشگیری از عارضه‌ی پر فشاری خون در افراد کمک می‌کند.

مصرف نمک بیش از نیاز بدن سبب افزایش یا تشدید عارضه‌ی پر فشاری خون می‌شود و افرادی که به این بیماری دچار هستند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی قرار دارند.

بر اساس بررسی‌ها از هر پنج ایرانی یک نفر به پر فشاری خون مبتلاست

این بیماری در صورتی که کنترل نشود، به رگ‌های مغز، قلب، کلیه و چشم آسیب می‌رساند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت و زیبایی، دانستنی های پزشکی، خوراکی ها، ،
:: برچسب‌ها: takbal, فشارخون, تکبال, دانستنی های پزشکی, سلامت, تک بال, خانواده, سرگرمی, سبزی, سبزیجات, غذا, رژیم غذایی, بیماری, ایران, رگ, قلب, مغز, کلیه, چشم, عروق, ماهی, میوه, رنگ,
ریزه‌کاری‌های اعمال «حق مسکن»
نوشته شده توسط مهدی در ساعت 22:42

بسته پیشنهادی برای زوج هایی که درباره محل سکونتشان اختلاف دارند

اگر سری به راهروی دادگاه‌های خانواده بزنید، می‌بینید که یکی از مشکلات زن و شوهرهای امروزی حق تعیین محل زندگی و مسکن است. طبق ماده 1114قانون مدنی، حق تعیین محل زندگی با مرد است اما در مواردی هم این حق در زمان عقد به زن داده می شود و این جاست که گاهی کشمکشی تمام نشدنی بین اعضای خانواده به‌وجود می‌آید.

مختصری درباره «حق»

قبل از این‌که بخواهیم در مورد «حق تعیین مسکن» حرفی بزنیم بهتر است در ابتدا بدانیم تعریف حق چیست؟

در علم حقوق «حق» به معنای امتیاز و توانایی است که از طرف خداوند یا جامعه، به انسان داده می‌شود و او هم می‌تواند از این توانایی با توجه به نیازهایی که دارد به نفع خودش استفاده کند.
البته فراموش نکنید که در مقابل حق، تعهد و تکلیف هم وجود دارد. هرشخصی باید بداند که در مقابل حق و حقوقی که دارد باید حق و حقوق دیگران را هم رعایت کند، که به این کار تعهد می‌گویند. بنابراین در هر جامعه‌ای انسان هم دارای حق و حقوق است و هم دارای تکلیف و تعهد؛ ناگفته نماند که تعهد به دو نوع تقسیم می‌شود نوع اول، تکلیف و تعهدی است که تعیین آن در جامعه به عهده قانون است و نوع دوم، تعهدهای خصوصی هستند که در قراردادها برای انسان مشخص می‌شوند. برای مثال در یک قرارداد خرید و فروش خریدار حق دارد که در مقابل پولی که پرداخت می‌کند صاحب مورد معامله شود و تعهد او هم پرداخت پول است. درمقابل فروشنده تعهد دارد که خانه را در اختیار خریدار قرار دهد و حق دارد که «ثمن» یا «مبلغ معامله» را از خریدار دریافت کند. بنابراین فراموش نکنید که حق همیشه با تعهد همراه است.

مرد می‌گوید کجا زندگی کنید

چون طبق قانون مدنی مدیر و رییس خانواده مرد است، اصل بر این است که مرد همان‌طور که نفقه زن(که شامل مسکن و خوراک و پوشاک و ... می‌شود) را به عهده دارد، طبق ماده 1114 قانون مدنی باید حق انتخاب مسکن که از لوازم تامین نفقه است، را نیزداشته باشد.

بنابراین مرد با امتیاز و حقی که قانون به او داده است، می‌تواند وضعیت مسکن را تعیین کند. مگر این که مرد در زمان عقد نکاح، این حق خود را به زن واگذار کند؛ در این صورت اصل حق مرد بالعکس شده و زن حق تعیین مسکن را به دست می آورد.

در باره این حق بسیار کوچک که چندان هم مهم به نظر نمی‌رسد باید بدانید که حق مسکن، در زندگی زناشویی مشکلات زیادی را برای مرد و زن به‌وجود می‌آورد.

این مورد را با یک مثال توضیح می‌دهیم؛ می‌دانید که طبق قانون یکی از وظایف شوهر در زندگی مشترک، تهیه مسکن مستقل و مناسب برای زن است. این مسکن باید متناسب با شأن و موقعیت خانوادگی و اجتماعی زن باشد. یعنی زن باید در منزلی که شوهر تعیین می‌کند، زندگی کند و شوهر وظیفه دارد مسکن مناسبی برای زن تهیه کند و اگر مرد این مسکن مناسب را برای زن تهیه نکند، زن می تواند از او به دادگاه شکایت کند.

اما وقتی این حق به زن واگذار شود، مرد موظف است مسکنی را که زن دوست دارد و صلاح می داند، برای او تهیه کند. در غیر این صورت باید جوابگوی قانون باشد.

سوء استفاده ممنوع

جالب است بدانید بحثی باعنوان «سوء استفاده از حق»، در حقوق وجود دارد که براساس آن، ممکن است اشخاص از حقوقی که قانون یا جامعه یا خداوند به آن ها داده است، سوء استفاده کنند. در این مورد دادگاه صلاحیت رسیدگی به این مسأله را دارد و خود شخص نباید و نمی‌تواند در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

حق تعیین مسکن یکی از این حقوق است که در موارد بسیاری مورد سوء استفاده مرد یا زن قرار می‌گیرد. برای مثال مردی که حق مسکن را در اختیار دارد زمان ازدواج با یک زن از طبقه مرفه جامعه باید بداند که موظف است خانه‌ای در شأن زن برایش تهیه کند. این مرد نمی‌تواند به هر دلیلی، حتی نداشتن توان مالی، زن را مجبور به زندگی در محلی کند که دوست ندارد یا در شأن او نیست.

البته در این میان اگر مرد واقعاً توان مالی نداشته باشد قانون تخفیف‌هایی برای او در نظر می‌گیرد، اما اگر مرد از روی لجبازی دست به این عمل بزند و در صورتی که دادگاه تشخیص دهد مرد می‌خواهد از حق خود سوء‌استفاده کند، به نفع زن رأی صادر می‌کند.

برای این کار مددكار دادگاه پس از حضور در خانه‌اي كه نشاني آن در پرونده اعلام شده، با بررسي خانه و اثاث آن و نیز مقايسه آن با شأن و جايگاهی كه زن در خانه پدري خود داشته و همچنین در
نظر گرفتن مسایلي مانند شغل، درآمد، موقعيت تحصيلي و وضع زندگي زن، اعلام نظر مي‌كند كه آيا اين خانه متناسب با شأن او هست يا خير؟ اگر پاسخ این بررسی منفی باشد و مرد هم از توان مالی برخوردار باشد، دادگاه او را ملزم به تهیه مسکن مناسب برای همسرش می‌کند.

البته سوء استفاده از حق تنها مربوط به آقایان نیست و خانم‌های زیادی هم هستند که این کار را انجام می‌دهند. برای مثال زنی که حق مسکن دارد، بعد از ازدواج بر خلاف میل شوهرش مکانی را برای سکونت انتخاب می‌کند. در این صورت مرد هم می‌تواند مانند زن به دادگاه مراجعه و از حق و حقوق خود دفاع کند. اما اگر به تشخیص دادگاه دلایل زن منطقی باشد، مرد مجبور است مسأله را بپذیرد و در خانه‌ای که زن تعیین می‌کند، زندگی کند.

جهت اطلاع!

بد نیست بدانید که اگر مرد خانه‌ای را برای زن فراهم کند و زندگی در آن خانه برای زن با ضرر مالی، شرافتی و... همراه باشد یا حتی زندگی در خانه تهیه شده به عواطف و روح و جسم زن لطمه وارد کند، زن می‌تواند خانه را ترک کرده و دادخواست طلاق خود را به دادگاه ارایه کند و تا زمانی که با درخواستش موافقت نشده، می‌تواند در خانه پدر و مادرش زندگی کند.

البته در این موارد مردهایی هم هستند که به تصور خودشان می‌خواهند همسرشان را اذیت کنند؛ بنابراین رفتن زن به خانه پدرش را بهانه می‌کنند و دادخواست «عدم تمکین» او را به دادگاه می‌دهند. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه شده‌اید، نگران نباشید؛ زیرا اگر بتوانید ضرری را که از ماندن در خانه همسرتان به شما وارد می‌شود، ثابت کنید؛ دیگر دادخواست عدم تمکین شوهرتان مورد پذیرش دادگاه نیست.

زندگی با غریبه‌ها ممکن نیست

در زمان‌های قدیم رسم بود که زن و شوهر بعد از ازدواج با خانواده مرد زندگی کنند؛ اما کم کم این رسم برداشته شد و امروزه دیگر کمتر کسی با میل باطنی حاضر به زندگی مشترک با خانواده شوهرش است.

اگر شما هم یکی از کسانی هستید که مجبور به زندگی با خانواده شوهرتان شده‌اید، خوب است بدانید که در این مورد دادگاه نمی‌تواند شوهرتان را مجبورکند که حتماً برای شما خانه‌ای مستقل تهیه کند. اما در مورد اشخاص بیگانه یا دوستان، این طور نیست و اگر مردی همسرش را مجبور به زندگی با دوستان و آشنایان خود کند، این عمل مرد مخالف با عرف و مبانی خانواده به شمار می‌رود و زن می‌تواند به دادگاه مراجعه و از او شکایت کند.

قابل توجه خانم‌ها

یادتان باشد که در قانون، زن می‌تواند در ضمن عقد نکاح، اختیار انتخاب مسکن را شرط کند و در صورتی که شوهر قبول کند، زن حق انتخاب مسکن و این که در کدام شهر زندگی کنند، را به دست می‌آورد. همچنین در صورتی‌که شوهری از تهیه مسکن برای همسر خود کوتاهی کند، زن می‌تواند الزام به تهیه مسکن را از دادگاه تقاضا کند.

یعنی اگر زنی با چنین مشکلی مواجه شد، باید به دادگاه مراجعه و از دادگاه بخواهد که شوهرش را وادار به تهیه خانه‌ای مناسب کند. معمولا زوج‌های جوان در اوایل زندگی در مورد مسکن و زندگی با خانواده زوج یا زوجه و نیز نوع شغل یکدیگر دچار مشکل می‌شوند اما اگر در همان ابتدا به حق و حقوق یکدیگر آشنا باشند و شروط خود را در عقدنامه بیاورند، از بروز اختلافات بعدی جلوگیری و منجر به تحکیم روابط خانوادگی نیز می‌شود.

پیشنهاد وکیل دادگستری به زن و شوهرها

 اگر افراد به دنبال داشتن زندگی مسالمت آمیز و آرامی هستند، برای این‌که نوع و مکان مسکن منجر به اختلاف میان آنان نشود، سعی کنند قبل ازازدواج در فکر مسکنی مناسب باشند و با توافق کامل در مورد این مسأله، ازدواج کنند. زیرا ازدواج به معنای اعلام استقلال است و مسکن یکی از مصداق‌های استقلال به شمار می رود.



:: موضوعات مرتبط: ازدواج، قوانین ازدواج، ،
:: برچسب‌ها: تک بال, ازدواج, قوانین, عقد, مسکن, تکبال, زوج, جوانان, دادگاه خانواده, عقد, خانه, زن, دختر, دختران, وکیل, دادگستری, حق تعیین مسکن, حقوق, جامعه, تعهد, قرارداد, ثمن, قانون مدنی, نفقه, حق, شوهر, جهیزیه, سوء استفاده از حق, توان مالی, درآمد, مددکار, عدم تمکین, رسم, زندگی مشترک, نکاح, صیغه, استقلال,